City Sight Seeing Cape Town - DEEL 2 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Joyce Voortman - WaarBenJij.nu City Sight Seeing Cape Town - DEEL 2 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Joyce Voortman - WaarBenJij.nu

City Sight Seeing Cape Town - DEEL 2

Door: Joyce Voortman

Blijf op de hoogte en volg Joyce

08 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

.. vervolging Township tour ..
Op een gegeven moment gingen we een café binnen. Daar begin in één keer een man te zingen. Echt wonderlijk. Ook liepen we langs een vrouw die maiskolven aan het koken was in een plastic ton op vuur. Ze haalde de maiskolven eruit en ik was benieuwd hoe dat smaakte. De tourguide stelde voor om, als je wilde, er één te halen. Dat sla ik niet af, voor 10 Rand kocht ik een maiskolf.

Daarna liepen we een soort kerk/gemeenschapsruimte in. Hier stond een vrouw die sieraden en sleutelhangers van oud papier verkocht. Ze draaide een stuk van een pizzadoos zo in elkaar zodat er een honkbalachtige vorm uitkwam. Van deze vormpjes maakte ze kettingen, sleutelhangers en oorbellen. Ook maakte ze van supermarktzakken, gewoon van die plastic tassen, hoeden. De hoeden die wij van stro kennen, maakte zij van tassen. Echt heel gaaf en indrukwekkend om te zien. Om deze ervaring niet aan mijn neus te laten ontglippen en hem vast te zetten in mijn geheugen heb ik een sleutelhanger gekocht. Hiervoor moest ik 20 Rand betalen, maar gaf haar 50 Rand. Hoe blij en gelukkig je de mensen daar kun maken met een paar cent meer. Echt mooi.

Na de township bezocht te hebben, zijn we weer in de Tourbus gestapt en naar de volgende stop gegaan.Onze derde stop was houtbaai. Dit is de noordelijke kant van Kaapstad. Hier is de zee koud, zoals ze het hier zeggen. Daar zwemmen gelukkig ook geen haaien, zoals bij ons in het warme water aan de zuidkant.

Houtbaai, hier hebben we eerst over de kade gelopen, langs de mooie gekleurde vissersboten. Plots zagen we gewoon ZEEHONDEN die in het water zwommen. Niet ergens ver in de zee, nee gewoon 5 meter voor het strand. Echt gaaf!!

We zijn gaan zitten bij het SEAFOOD restaurant (Wharfside grill - Mariner's Wharf - Hout Bay Harbour) Aangezien ik die maiskolf deels heb opgegeten zat ik al weer redelijk vol, maar er is altijd plek voor een toetje bij mij!!
Dus we hebben ons boven gesetteld en daar heb ik genoten van een Sangria met plaatselijke vruchten en natuurlijk een crème brulee. HEERLIJK wat heb ik daarvan genoten. Omdat we aan de koude kant zaten, hadden we helemaal geen last van wind. Heerlijk windstil in het zonnetje gezeten.

Daarna zijn we weer op de bus gestapt en zijn we er bij See Point uitgegaan. Daar hebben we übergezonde milkshakes gehad die we bij een soort 'gezondheids guru winkel' hebben gehaald. Uiteindelijk de tour afgesloten bij "The Little Orchard" waar Lizan en Jorien verblijven. Eenmaal daar boy-boy opgebeld, dat was de taxichauffeur van Cabs on Call.

Thuis hebben we onze EERSTE was gedaan met KOUD water, want ze hebben niet anders. Tja, dat is uiteindelijk helemaal goed gekomen. Nu lekker confessions of a shopaholic op een 30 bij 30 tv'tje aan het kijken.
Haha.. enig zo'n televisie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 9146

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 22 April 2015

Mijn afstudeeravontuur in Zuid-Afrika!!

Landen bezocht: