Op het strand bij Boulders = PINGUÏNS! - Reisverslag uit Simon's Town, Zuid-Afrika van Joyce Voortman - WaarBenJij.nu Op het strand bij Boulders = PINGUÏNS! - Reisverslag uit Simon's Town, Zuid-Afrika van Joyce Voortman - WaarBenJij.nu

Op het strand bij Boulders = PINGUÏNS!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

16 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Simon's Town

Eerst maar eens de ROES uitgeslapen, haha! Toen 9.55 wel uit bed aangezien de trein om 11 zou vertrekken. Lekkere 2 toastbroden met leverpastei gehad en toen het 10.38 was hebben we alles HEEL erg snel gepakt. Toen HUP naar de trein: Want.. jaa… vandaag zouden we naar de PINGUÏNS gaan!!! JAAAAAAAAAA, eindelijk!
Wij lopen naar het station… kaartjes-verkoop-raampje-en-gordijntjes-dicht-en-nie-kaartjes-verkoop-vrouwtje-te-bekennen-nie!! Tja, gelukkig stond er een mag en hij zei dat je dan gewoon met de trein moet gaan en bij je eindstation een kaartje moest kopen, of dat het een gratis ritje kon worden, als ze bij het eindstation geen kaartjes controleerden. Ze kennen hier namelijk geen conducteur, maar controleren je kaartje, bijna altijd, als je het station afgaat. Je geeft dan je kaartje af en ze kijken of je de juiste lijn en dag erop hebt staan. In Simon’s Town stonden er weer twee vrouwen, dus wij keurig vertellen dat we geen kaartje hadden kunnen kopen in Ottery en dat we dit hier wilden halen. Ze wees naar een erg lange rij met hardlopers, er was daar net een hardloopwedstrijd bezig waardoor het hele perron vol stond met hardlopers. Dit was de kans, we glipten langs de rij met hardlopers die een kaartje wilden halen en HUPSAKEE we waren van het station af. Voor alle mensen die niet van zwartrijden houden… Tja, excuses moi! Ik eigenlijk ook niet, maar deze kans.. of half uur in de rij of eerder naar de pinguïns. Toen op een taxibusje gewacht die richting het strand ging en dit deed voor 15 rand per persoon.. dat is omgerekend één euro! Heerlijk de taxi, anders was het wel een dikke driekwartier lopen! Bij Boulders op het strand gegaan.. dit is wel een betaald strand en hier mag je voor 55 rand per persoon op. Maar wat was het die 55 rand waard, HIHI!! OVERAL maar dan ook echt OVERAL PINGUÏNS!!!!! Wij als echte toeristen natuurlijk direct op de stenen geklommen en naast de pinguïns gaan zitten voor een paar plaatjes! Nadat die geschoten waren snel de jurk uitgedaan en lekker het water in gegaan.. nooit gedacht dat ik de zee lekker zou gaan vinden, maar met 38 graden was de zee HEERLIJK! Samen met Jorien een stukje gezwommen en een privéstrandje gevonden waar nog meer pinguïns waren, lachen!! Deze dag heerlijk in het zonnetje gelegen, in de zee gezwommen en natuurlijk Pinguïns gekeken! Absolute topdag!!