Simon's Stad - PINGUÏNS - Reisverslag uit Simon's Town, Zuid-Afrika van Joyce Voortman - WaarBenJij.nu Simon's Stad - PINGUÏNS - Reisverslag uit Simon's Town, Zuid-Afrika van Joyce Voortman - WaarBenJij.nu

Simon's Stad - PINGUÏNS

Door: Joyce Voortman

Blijf op de hoogte en volg Joyce

24 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Simon's Town

Gisteren is er weinig benoemingswaardigs gebeurd. We wilden de trein van 11 uur redden, maar waren zo chill opgestaan en hebben rustig ontbeten dan het ineens half 11 was. Tja.. dat gingen we niet redden en de eerst volgende trein op zondag gaat om 12.36. De planning maar een dagje doorgeschoven.
Dus vanochtend een nieuwe poging. De trein van 10.20 gered. Ons doel vandaag was Cape Point – Kaap de Goede Hoop. Alleen de eerste taxi wilde daarvoor 600 rand hebben, nou dat vonden we wel erg veel! Toen zijn we gelopen op hoop van zegen dat we een goedkopere taxi tegen kwamen. Alleen die wilde ook 600 rand hebben.
Toen maar naar de pinguïns gelopen en voor 55 rand vanaf een houten looppad pinguïns bekeken. HEEL VEEL PINGUINS en heel veel foto’s gemaakt. Toen we genoeg gezandstraald waren zijn we terug gegaan. Onderweg een flesje drinken gehaald en teruggelopen naar de haven.
Hier bij het havenrestaurantje waar we eerder wat hebben gegeten een salade besteld.. OH!!! Mijn vingers erbij afgelikt! Heerlijk!! Denk de lekkerste salade die ik ooit heb gehad. MMMM
Na die tijd nog een lekkere warme wafel gehad. Terugweg ging soepel, thuis gelijk onder de douche gesprongen en daarna paste gekookt en 7de laan gekeken.
De avond en het weekend afgesloten met een wijntje en ‘The Big Bang Theory’!!