Yes, strand!! - Reisverslag uit Vishoek, Zuid-Afrika van Joyce Voortman - WaarBenJij.nu Yes, strand!! - Reisverslag uit Vishoek, Zuid-Afrika van Joyce Voortman - WaarBenJij.nu

Yes, strand!!

Door: Joyce Voortman

Blijf op de hoogte en volg Joyce

02 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Vishoek

Vandaag zou het dan gaan gebeuren. STRAND!! Maar welke, die lieve schat van een Jeltje (vrouw van Fedde) had enkele stranden opgeschreven met daarbij plus- en minpunten.

Ook heeft zij vanochtend gebeld om erachter te komen hoe laat de treinen vertrekken. Aangezien Ottery een klein station heeft werden we gebracht naar PLUMSTEAD. Hier moest we een metro plus kaartje kopen voor 19.50 Rand.

Wij in de trein constant kijken of we eruit moesten, aangezien er niets wordt opgeroepen in de trein of het perron. Ook wordt er niet chronologisch aangegeven welke station erna komt. Gelukkig hebben oudere Engelse mensen ons geholpen.

Jaaa...!!!! Strand heerlijk. Snel de kleren uit en liggen in de bikini. Er stond vrij veel wind dus het was voor ons doen best koud. Maar dat gaf in eerste instantie niet. Toen we even gelegen hadden zijn we richting een strandtentje gegaan en hebben we daar wat besteld.

Voor 80 Rand hebben we 1 Cola, 1 Sprite, een bakje patat en een Garlic broodje besteld. Omgerekend is dit nog geen 6 euro. Nou dan kan ik wel op het terras zitten.

De terugweg stonden we op het station en zagen we een trein staan. We vroegen of we hierin moesten. 'Nee, niet deze. You must wait.'
Dus wij wachten en ineens begint me er een vrouw te schreeuwen:

THIS TRAIN TO CAPE TOWN. ALL STATIONS!!!

En iedereen op het perron stond op en ging in de trein zitten. Wij sprongen ook op en stapten ook maar in de trein. Heel apart en hechtisch!
That's the way!!

Het doel was behaald, dagje strand!!

• 04 Februari 2014 - 14:14

Sandra:

Hey! :)
    Ik vind het nu al super leuk om te lezen, ga jullie zeker volgen!
    Geniet er van meiden!

Liefs en groetjes uit Nederland!

• 04 Februari 2014 - 16:03

Henk En Hetty Olink:

Joyce,
    We volgen Myrthe, maar zijn ook benieuwd naar jouw belevenissen.
    Jullie beschrijven het allebei op je eigen manier, heel leuk!!
    Veel succes met jullie orientatie op je stage!
    Veel succes gewenst en de groetjes aan je medestudent!