Dagje Home Affairs - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Joyce Voortman - WaarBenJij.nu Dagje Home Affairs - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Joyce Voortman - WaarBenJij.nu

Dagje Home Affairs

Door: Joyce Voortman

Blijf op de hoogte en volg Joyce

20 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Pff!! Vanochtend er vroeg uit. We konden met Liesbeth meeliften tot het station Wittebome. Daar rijdt ze normaal langs als we naar Simon van der Stel rijden.

Dus wij om 6 uur er uit, alles dubbel checken voordat we de deur achter ons dicht deden. Bij wittebome hadden we de trein van 6.53, dus we waren op tijd in Cape Town centrum, toen naar de Barackstreet gelopen….

OCH MIJN HEMEL.. er stond om 7.30 buiten al een rij van plus/minus 50 mensen! Ik vroeg me af hoe groot de rij binnen zou zijn. Eindelijk konden we weer een stapje zetten en zo waren we rond 8 uur binnen. Waarna we een nummertje konden trekken… 3029! Dat zou dus nog wel even duren.

Op naar de eerste verdieping. Daar waren alle stoelen al bezet en er stonden ook al veel mensen. Van de 15 balies die er zijn, waren er maar 3 open… Wij wachten.. en wachten.. en wachten.. en zagen iedereen met formulieren lopen dus wij ook maar één opgehaald en ingevuld.. en wachten.. en wachten.. en wachten… Toen de documenten maar in de goede volgorde gelegd.. en wachten.. en wachten.. en wachten.. Om kwart voor 10 was ik eindelijk aan de beurt. Toen alle papieren laten zien en … toen liep hij weg…. Kedunk kedunk kedunk (mijn hartje), maar blijkbaar had hij nog één kopie van paspoort gemaakt, van het visum wat achterin zat.

Om kwart voor 10 stond ik weer buiten! Heerlijk… helemaal omdat ik gehoord had dat het ook de hele dag kon duren. Toen liepen we langs een schoenenwinkel met SALE! SALE! SALE! Op de buitenkant… Tja.. daar ben ik dan echt een vrouw voor! Mijn slipper zouden het hier toch niet meer 2 maand uithouden, dus hier even twee slippers op de kop getikt! Ze waren 49 rand per paar, dat is omgerekend nog geen 3.20 in de koers van dit moment. HAHA!!! Daar heb je in Nederland net badslippers voor..

We liepen richting de Green Market Square op, omdat we wel trek hadden en je daar heel veel leuke tentjes omheen hebt. Tot we opeens een World Earth Fair tegen kwamen met allemaal kraampjes met eten, allemaal fair & …., en het rook echt heerlijk!

Hier een lekker broodje chorizoworst en smoothie Passion Fruit gehaald voor 25 + 30 Rand, dat is omgerekend nog geen 3.60. Toen de kathedraal ingelopen en daar een kaarsje gebrand.

Daarna Green Market Square toch bereikt en overheen gelopen. Tja.. weer een souvenirtje gehaald..
Daarna nog lekkere cocktails gedronken!!! Gewoon omdat het kan…

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 9171

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 22 April 2015

Mijn afstudeeravontuur in Zuid-Afrika!!

Landen bezocht: