De heenvlucht - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Joyce Voortman - WaarBenJij.nu De heenvlucht - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Joyce Voortman - WaarBenJij.nu

De heenvlucht

Door: Joyce Voortman

Blijf op de hoogte en volg Joyce

31 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De dag is aangebroken, vanmiddag vliegen we weg naar Kaapstad.
OMG!! Wat spannend. 's Ochtends heerlijk rustig wakker geworden in Wierden. Snel nog de laatste dingetjes gepakt en noodles gehad als ontbijt.
Een goede stevige bodem voor de vlucht.

Om 10.20 in de auto richting Schiphol, maar eerst nog een vlugge stop bij de Jumbo voor de laatste artikelen levensonderhoud. In de auto samen met pap en mam en Rob richting Amsterdam. Redelijk doorgereden en geen oponthoud.

Toen samen met Rob de bagage inchecken op Schiphol. Wel spannend, thuis had ik wel gewogen maar je weet het nooit zeker. Gelukkig 28.6 kilo.

Daarna nog een kopje cappuccino gedronken en paar laatste foto's genomen. Toen afscheid genomen en richting de douane gelopen. HAHA, toch verkeerde pad genomen dus we kwamen weer terug om nog een keer afscheid te nemen en toen wel goede pad te kiezen.

Goede vlucht gehad van Amsterdam naar Dubai, er zat wel man naast mij die iets te weinig, of eerlijk gezegd helemaal geen deo ophad. Blehh!! Myrthe en ik hebben Last Vegas, een of andere google-film en de animatiefilm Brave gezien.

Om 12.05 zijn we in Dubai geland. Op het vliegvel werden we direct omarmd door vrouwen en mannen in jurken. NOT!! We werden best aangekeken daar. Eenmaal bij de douane kregen we van die beste man te horen: "He beautifull ladies!!" Nou daar ga je niet zelfverzekerder van lopen tussen mannen met jurken aan.

Eenmaal daardoor heen moesten we roltrappen op en af om naar de goede terminal te komen. Toen we beneden aankwamen, zijn we serieus met de metro naar de andere terminal gegaan. Echt raar!?!?

Toen we in de goede terminal aankwamen hebben we even tandjes gepoetst en ons verfrist. Toen we doorliepen naar de goede Gate kwamen we onze medestudenten tegen. Zij hadden een volledige dag op Dubai gestaan en waren gesloopt.

We hebben bijgekletst en die 2 á 3 uur waren zo voorbij. Eenmaal in het vliegtuig zijn we snel gaan slapen. Al hoewel, WEG DOMMELEN ookwel. Ik heb wel meer dan 20 manieren uitgevonden om te slapen in een vliegtuig en niet zat comfortabel.

Je kon stickers opplakken voor wat je wilde. Ik had de groene sticker naast mijn hoofd geplakt: Wake me up for food! Daar ben ik dan toch wel Nederlands voor. Haha. Om een uur of 6 (Dubai), 4 (Kaapstad) en 3 (Wierden) kregen we iets te eten en later in de ochtend ook nog lekker croissantje gehad.

Toen we redelijk gerust hadden, voor hoever je dat kan zeggen besloten we nog een film te kijken. Toen we deze hadden afgekeken waren we er al bijna en konden we de Kaap zien. Eenmaal geland ging het allemaal snel.

Bloedje warm. Wij met lange kleren uit het vriezende weer in Nederland kwamen aan in 37 graden in Kaapstad. Nu nog door de douane. Spannend spannend!! Wij besloten met z'n 2 te gaan. Door de douane kom je niet zonder slag of stoot. Dus wij op ons enthousiasts erheen, in hoeverre dat nog kan naar 16 uur vliegen. We hadden er een jongeman zitten, dus wij vriendelijk glimlachen. 'He beautiful girls ' zei hij. Dus wij zuchten al iets meer. Gelukkig kwamen wij er vrij makkelijk doorheen.

Na de douane kwamen we Eugene (directeur van de basisschool) tegen en gaf ons een vriendelijke knuffel. Toen in de auto op weg naar school, daar zou Fedde (huisbaas) ons ophalen. Op school moesten de koffers van de ene auto naar de andere. 'Voor hoelang blijven jullie?' vroeg Fedde. Wij met onze 2x 30 kilo koffers + handbagagekoffer en handtas. HAHA!!

Die middag samen met Fedde boodschappen gedaan en 's avonds in ons huisje gekomen. Een piepklein huisje, maar die hebben we direct gezellig gemaakt. Er hangen in ieder geval 42 foto's van vrienden, klasgenootjes, leerlingen, familie en rob en mij. Dus thuis kan ik bewonderen hier!!

De eerste nacht hebben we alles dicht gehad, i.v.m. inbraakgevaar. Maar de volgende ochtend hadden we het bloedje warm. Pfff... het was erg warm geweest die dag 37 graden en daar hebben we in geslapen!!

Een drukke intensieve dag, maar wel zijn er en we zijn veilig geland. Daar ging het in eerste instantie om!!

• 04 Februari 2014 - 23:16

Dick Egberts:

Hoi Joyce, leuk dat we op deze manier iets van je ervaringen mogen meegenieten. We hopen dat je je / jullie huisje een beetje gezellig kunt maken! Een beetje 'thuis' maken zeg maar. Geniet zo veel mogelijk!