Simons Town - Reisverslag uit Ottery, Zuid-Afrika van Joyce Voortman - WaarBenJij.nu Simons Town - Reisverslag uit Ottery, Zuid-Afrika van Joyce Voortman - WaarBenJij.nu

Simons Town

Door: Joyce Voortman

Blijf op de hoogte en volg Joyce

07 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Ottery

Vanochtend was ik vroeg wakker. Toen ik zoveel aan het draaien was dat ik niet meer in slaap kon komen heb ik solitaire gespeeld. Goede manier voor tijdverdrijven! Haha. Gelukkig daarna weer in slaap gevallen en pas weer om kwart over 8 wakker geworden. Toen nog maar potje solaire gespeeld en toen was het zo 9 uur.

Toen we naar buiten liepen zagen we post hangen voor ons. Aan het hekje hingen A4'tjes met een prikker vast. Enkele blaadjes gingen over de treintijden van en naar SimonsTown. Ook was er een plattegrondje voor ons getekend met daarop de route naar het station in Ottery. Om half 12 zijn we weggelopen naar het station. Na een kleine 15 minuten lopen kwamen we aan bij Ottery station. Eerst moesten we op de grote lijn komen die naar de stranden gaat. Je kunt het station in Ottery vergelijken met de boemel in Vriezenveen als je naar Enschede wilt. Zo gingen wij van Ottery naar Simonstown.

In Simonstown, een goede driekwartier later, zijn we voor het eerste het beste strand gegaan. Hier heerlijk in de zee gezeten en van het uitzicht genoten.

Daarna werden we een paar keer gezandstraald.. ECHT NIET GRAPPIG! Toen de boel maar opgepakt en richting het centrum gelopen. Na wat half betrouwbare, rare tentje te hebben gezien, hebben we ons maar gesetteld bij een restaurantje aan de rand van de haven.

Bij dit pitoreske Haven restaurant heb ik een lekkere lasagne besteld. Uiteindelijk waaide het best wel hard daar, maar wat wil je aan de zee. Ik was best afgekoeld, dus had wel zin in de DOUBLE CHOCLATE....
OHHH MIJN HEMEL; Chocolademelk, HEEL veel slagroom en marshmallows!! MMMMMMM heerlijk!

Daarna nog een poging gedaan om op de foto te komen. Ondertussen kwam er een Zuid-Afrikaans koor aan dat een cd wilde promoten en helemaal los ging! HAHA echt hilarisch.

Om half 5 zijn we weer richting de trein gelopen en op de trein gestapt. Rond een uur of 6/half 7 waren we thuis. Wij waren weer binnen, heerlijk naar zo'n lange dag. Op eens komt Jeltje eraan rennen:
HET ALARM MOET ERAF!!!!
We waren het alarm er vergeten af te halen, na de tijd kwamen Myrthe en ik niet meer bij! Haha.. leuke afsluiter! Morgen maar even een blok chocolade voor de overlast brengen...

• 10 Februari 2014 - 17:44

Henk En Hetty Olink:

Joyce, jullie maken daar wat mee, zeg!
    Heerlijk genieten en relaxen en dan vergeten het alarm eraf te halen, haha!
    Blijf zo relaxed, en geniet!

• 10 Februari 2014 - 22:23

Jeanet:

Superleuk om jullie zo een beetje te volgen. Je beschrijft 't zo mooi, ik geniet van je verslagjes. Leuk zeg om je even te zien en te horen via skype vandaag. Al was het slechts een momentje en zoals je zei in je sms-je: dit is dus m'n internet. Ben blij dat je het gewoon neemt zoals het gaat en je geniet! Groetjes, ook aan Myrthe en liefs mama XXX