Stroom waar ben je? - Reisverslag uit Ottery, Zuid-Afrika van Joyce Voortman - WaarBenJij.nu Stroom waar ben je? - Reisverslag uit Ottery, Zuid-Afrika van Joyce Voortman - WaarBenJij.nu

Stroom waar ben je?

Door: Joyce Voortman

Blijf op de hoogte en volg Joyce

07 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Ottery

Gisterochtend wilden we brood toasten en toen ging de toaster niet naar beneden, dus we controleerden de stekker, want als de stekker er niet in zit gaat de toaster niet naar beneden. (dat hadden we ook al ervaren) Blijkbaar was de stroom er in de buurt af.

Toch niet!! Even later kwam Jeltje ons vertellen dat het een geplande stroomstop was! WAT! In Noord-Afrika zijn veel overstromingen. Hierdoor is de steenkool nat en daardoor kunnen ze minder stroom opwekken, dus tappen ze stroom in Zuid-Afrika af. Elke dag om de 2 of 4 uur zit je 2 uur zonder stroom. JA GEWOON GEEN STROOM!!

We zullen de komende dagen wel afwachten. Jeltje vertelde dat het wel tot eind april kon duren.. NEEE! Daarna bij Liesbeth lang gegaan om de data voor het weekendje naar Hermanus vast te stellen. Jan “Zijn we er maar twee nachten?” “Ja”, zei Liesbeth. “Ja, Liesbeth, dan kom jij niet aan de beurt, één nacht bij haar en de andere nacht bij haar.” Zei Jan. HAAHAH!! Echt waar! “Baie bek, nie bang wees nie” zie Liesbeth erachter aan. Wat lachen!!