Week 2 stage - Reisverslag uit Wynberg, Zuid-Afrika van Joyce Voortman - WaarBenJij.nu Week 2 stage - Reisverslag uit Wynberg, Zuid-Afrika van Joyce Voortman - WaarBenJij.nu

Week 2 stage

Door: Joyce Voortman

Blijf op de hoogte en volg Joyce

10 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Wynberg

Vanochtend kon ik er iets beter uitkomen dan vorige week maandag. Weer hetzelfde RIEDELTJE. In de grote hal de schoolbrede opening. Hier weer het nationale lied van Zuid-Afrika gezongen. Ook werd er aandacht geschonken aan VALENTIJNSDAG! Dat is hier een Big Happening, zo kan graad 7 namelijk geld inzamelen voor hun trip!

Vandaag ging ik graad 4 en 5 ontdekken. Ook bij graad 4 kwam ik binnen en moesten de kinderen tot 3x toe Goedemôrre zeggen. Daarna begon mevrouw *** minsommen te oefenen. Ze pakte een grote bal en gooide naar de kinderen terwijl ze een som gaf. Toen iedereen aan de beurt was geweest ging ze verdubbelen en ze sloot af met tafels. Erg leuk om te zien!! Erg herkenbaar ook, vaak begin ik na de opening van de dag met hetzelfde.

In een half uur Wiskunde worden er 3 sommen gedaan.. heel bijzonder. Misschien was dit wel een uitzondering, dat hoop ik toch, maar nog wel raar om te zien dat groep 6 een half uur kan doen om 3 sommen op de lossen & om ook heel veel andere dingen te doen hoor (kletsen met elkaar etc.)

Toen de Afrikaanse les:
"Waar juf Joyce vandaan komt, praten ze Nederlands. Wij kan haar baie goed verstaan, hé!"

Daarna door naar graad 5. Een piepjonge leerkracht met een drukke dynamische groep van 36 leerlingen. Ook hier werd ik voorgesteld. Erg leuk. POE... wat een grote klas!

De leerlingen, of bijna alle leerlingen, want ik denk dat er 6/7 oprecht meedoen, doen maar waar de zin in hebben. Zij doen constant andere dingen dan wat er van hun verwacht wordt. Het lijkt wel alsof ze de leerkracht niet willen zien, maar hij zegt er aan de andere kant ook niets van.

Naast mij zaten twee dames die met mij aan het kletsen waren. Als zij op moesten letten, deden ze dan wel hoor! Af en toe smoesten ze onderling wat tegen elkaar en dan zei de ene weer: "HAHA, ze kan gewoon Zuid-Afrikaans verstaan hoor!! HAHA"

Eenmaal thuis weer de MacDonalds gecombineerd met boodschappen halen en airtime halen, zodat we ook even van de wifi konden genieten.
Hier even met Danny en met mam geskyped. Kort maar krachtig!!
Thuis nog steeds geen internet.

Onderhand wel een dongel, maar dat werkt voor geen meter. Morgen maar even achter een Wfi router aan..
fingers crossed!

  • 12 Februari 2014 - 16:20

    Henk En Hetty Olink:

    Er komt zo te lezen veel op jullie af!
    Een ware cultuurshock, vooral wat betreft het onderwijs...
    Maar de kinderen blijven kinderen en dus errug leuk, toch!!
    Geniet van alles en van de Mac.
    Groetjes aan jullie allebei,
    H2o

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Joyce

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 9197

Voorgaande reizen:

31 Januari 2014 - 22 April 2015

Mijn afstudeeravontuur in Zuid-Afrika!!

Landen bezocht: