Kaap de goede hoop & CARNAVAL!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Joyce Voortman - WaarBenJij.nu Kaap de goede hoop & CARNAVAL!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Joyce Voortman - WaarBenJij.nu

Kaap de goede hoop & CARNAVAL!!

Door: Joyce Voortman

Blijf op de hoogte en volg Joyce

01 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

We zouden om half 8 vertrekken, maar om kwart voor 7 was het echt hartstikke mistig. Dat hadden we nog nooit gezien. Toch vol goede moed vertrokken naar Cape Point om half 8. We konden meerijden met Jeltje en Anneke, zij gingen daar een wandeling maken met een groep. Na een rit van anderhalf uur, langs de strandroute met alle stranden en daarna het natuurgebied in richting de punt van de Kaap. Toen we de parkeerplaats opreden, diegene die tussen Cape Point en Kaap de goede hoop ligt, was het hartstikke rustig. Er stonden 2 of 3 auto’s. Jeltje zei dat ze dit nog nooit zo had meegemaakt. Het was altijd druk. Waarschijnlijk omdat er boven Kaapstad een grote mist hing, dachten mensen dat het geen mooi weer zou worden, maar toen we vanuit Ottery bij de zee kwamen klaarde het langs het strand al op. Toen we bij de Kaap waren was het stralend weer. HAHA.. wij nog een lange broek en vest meegenomen, voorals het nu erg koud zou zijn. Want je staat wel op het uiterste zuid-west stukje Afrika waar het normaal erg hard waait. We stapten de auto uit en Jeltje zei dat ze haar ogen weer niet geloofde. Ze zag een kudde elanden, waarop Anneke zei dat ze die nog maar één keer in haar leven had gezien. Echt!! Waoh, en dan zien wij ze ook. Geweldig om die dieren van zo dicht bij te zien. Dit had ik echt niet verwacht. Daarnaast hebben we ook nog baboons, struisvogels, ZEBRA’S en bonte bokken gezien! Ja, zebra’s en ze stonden er met z’n 4. Drie echt keurig op een rij met de koppen en de konten bij elkaar. Echt enig om te zien.

Naast de dieren hebben we erg mooie plekken gezien. Cape point met de oude en de nieuwe vuurtoren. Waahhhh!!!!! Wat een uitzicht, waar de 2 zeeën bij elkaar komen. Echt, onvoorstelbaar!!

Toen een pizza van 19cm besteld om even lekker op te smikkelen, maar eerst kregen we een leuk kastje mee. Deze begon te knipperen en te trillen als de pizza klaar was, dus wij in de zon zitten tot dat ding begint te flikkeren. HAHA!! Echt idee voor thuis..
Na de pizza zijn we het houten wandelpad afgelopen naar Kaap de goede hoop. Het is best een eindje lopen, dus de benen zijn weer goed op de proef gesteld. Na in totaal 45 minuten lopen van de parkeerplaats die tussen Cape Point en Kaap de goede hoop ligt, kwamen we aan bij Kaap de goede Hoop!
YEAH!!! Weer een doel bereikt. YES!! Het bord van kaap de goede hoop. Daar veel foto’s gemaakt en toen opgehaald door Jeltje en Anneke. Toen het zijpad naar het Olifantenbos gegaan. Eenmaal thuis snel naar China Town geweest en daar een carnavalspakje gehaald, ja je leest het goed een carnavalspakje! Voor diegene die mij goed kennen, ja jullie lezen het goed een pakje die je aandoet bij het feest dat wordt gevierd genaamd carnaval, waar ik NOOIT aan mee doe!! Tja.. voor diegene die het nog steeds niet geloofd, shame!
Echt nooit gedacht dat ik ooit carnaval zou gaan vieren, maarja.. leuke vlindervleugeltjes met een stafje gescoord! Toen in tempo naar huis om nog net even onder de douche te springen en ons klaar te maken. Daar gingen we, gelukkig eerst de outfit nog even in een tasje! Ik kan namelijk wel helemaal gek zijn met dat carnaval, maar dat half uur in de trein en het uiteten in Kaapstad voordat we carnaval vieren, daar ben ik dan maar te nuchter voor, dat doe ik gewoon in mijn jurkje zonder poespas.
Heerlijk met z’n allen, want we kwamen de rest van de andere studenten tegen in de trein, gedronken. COCKTAILS!!!! Sex on the beach.. heerlijk! Daarbij een heerlijke pasta sante gehad en dat voor nog geen 130 rand (= nog geen 10 euro) Toen naar Tommy’s Bar waar de hele bar oranje was en om CARNAVAL roep. Super gezellige avond gehad, keihard meegeschreeuwd, gedanst, gedronken en afgesloten met een heerlijke hotdog! Toen voor 40 Rand.. ja 40 rand per persoon naar huis gekomen! Wat een gek!